måndag 7 december 2009

Sjuk...

Fy tusan va jag mår skit och det blev inte bättre efter dagens slit.
Febrig och snoret bara rinner ur min näsa, jag får ofta i näsduken fräsa.
Varför behöver jag gå igenom denna plåga? Det är min fråga!
Jag har inte tid att må så här, det känns ju si sådär.
I skolan är det rätt så lugnt men ändå känns det med tiden tungt.
Ibland jobbar vi med farten på topp, sen blir det lika mycket skit som i en golvmopp.
Vi har ändå väldigt kul när vi jobbar med temat jul.
Jag kan nog uppfattas som en bitch när jag säger vissa ord, om blickar kunde döda skulle det ske många mord.
Jag vill bara att nivån på arbetet ska bli hög så vi slipper av lärarna höra att det sög.
Tänk vad gamla lärare kan sätta spår, många ärr från alla sår.
Därför accepterar jag bara det bästa och vill inte höra om hur det i helgen va att festa.
Jag hoppas att jag ändå överlag är snäll och inte uppfattas som den med bara gnäll.
Nej nu känner jag att det blir feberyra, ska sova och hoppas att jag inte vaknar vid fyra.
Sebbe jobbar i natt så det blir jag som får ta hand om vår skatt.
Lukas verkar ha svårt att sova, då blir natten jobbig vill jag lova.
Godnatt nu du som läser detta som jag från hjärtat lätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar