fredag 4 december 2009

Rim från min facebook

Jag rimmade igår som en tok, istället för att läsa en bra bok. Rimmen har satt sig på min hjärna, långt ner i rotens kärna. Hur ska jag göra för att sätta stopp, mår ju bara illa av att äta plopp. Julens toner har satt sina spår och se nu hur tokigt jag mår. Ändå är det rätt så kul och tror jag ska fortsätta med detta varje jul. Kan bli jobbigt att göra det jämt, bara efter en dag jag oro börjat känt. Oro för att det ska smittas till andra, hoppas jag att jag har slutat på måndag när vi ska vara hos Sandra. Lyssnar nu på musik och ser på när lukas diskar, till lunch blir det äggsås och fiskar. Det blir nog några fler rim innan kvällen är här, kanske något om att jag min familj håller kär.


Jag tackar så för allt vänligt ni sagt, jag har en lugn stund när vi Lukas nu lagt. Han sussar så sött efter att hjälpt mig maten att laga, han slockande när sebbe läste en saga. Pettson och Findus är favoriten, men snart är han stor och gillar mer spriten. Han växer så det knakar och hans ordförråd det bara sprakar. Nya ord som ploppar upp och han har även lärt sig att gala som en tupp. Vissa dagar han mig tokig gör men när han skrattar smälter jag som smör. Han är min underbara prins och det är tur att man bara de bra stunderna man minns. Annars skulle vi locket lägga på så vi inga fler barn kunde få. Men nu är det en till på g och många säger en tjej men vi får se. Jag tror det blir en vilding till så då får man väl aldrig sitta still. Känns lustigt att det en bebis i magen växer samtidigt som jag sitter här och hittar på texter. Kommer den att se ut som Sebbe, Lukas eller mig? Bara den inte liknar en sej! Tänk va hemskt om man födde en apa som bara åt banan och satt och rapa. Jag kanske ska sluta på detta tänka eller starta en blogg som jag er kan länka. En blogg där jag rimmar fram till jul tänk va det skulle kunna vara kul!

1 kommentar:

  1. Klart du ska rimma enda fram tills juldagsmorgon glimma...

    hoppas du har det fint puss o kram från kristin

    SvaraRadera