lördag 12 december 2009

julbord ikväll

Nu har jag inte skrivit på ett tag,
men man måste ju få ta ett uppehåll någon dag.
I torsdags bakade jag och min grupp ett pepparkakshus,
det var inte lätt men tillslut blev det som ett palats för en mus.
I går var vi och kollade på julklappar,
det var inget roligt när man tittade på alla prislappar...
Det blev iaf några till min familj i Göte,
ser verkligen fram emot vårt nästa möte.
Sitter här nu och skriver lite julkort som ska skickas,
har dock inte köpt några frimärken än som ska slickas.
Julbord på vandrarhemmet ikväll,
hoppas att sebbe håller sig snäll.
Jag är egentligen inte så förtjust i julmat,
men ett par skinkbitar brukar hamna på mitt fat.
Trevligt får jag nog,
ni får väl se om jag av matförgiftning dog.
Nej, dags att sminka sig och bli vacker.
Känner mig som en riktigt slacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar